Slovenský Reportér
Katalóg firiem
:
Videní:
Košický krajMichalovceSobranceTrebišov

KOŠICKÝ KRAJ PODPORUJE INICIATÍVU „DIAĽNICA NA ZEMPLÍN“.

2 Minút čítania
Aj Michalovciam ako centru dolného Zemplína by diaľnica veľmi pomohla. Ilustračné foto: wikipedia

Obyvatelia dolného Zemplína právom poukazujú na to, že sa kvôli chýbajúcej diaľnici cítia byť bokom. Preto sa na úrade Košického samosprávneho kraja (KSK) v decembri 2020 konalo stretnutie za účasti predsedu KSK, zástupcov Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (MIRRI), klastra Košice IT Valley a aj členov občianskych združení Diaľnica na Zemplín a Nové Michalovce. Ústredná téma stretnutia bola spolupráca na iniciatíve presadenia dostavby diaľnice od Bidoviec pri Košiciach až po Užhorod, kde sa zúčastnené strany zhodli na strategickom význame takejto diaľnice a nevyhnutnosti vyvinutia spojeného úsilia pre čo najskoršie začatie výstavby tohto diaľničného spojenia.

Konkrétne sa táto iniciatíva týka riešenia diaľničného prepojenia D1,cestného ťahu I/19 Bidovce –Vyšné Nemecké až po hranicu SR/UA. Podľa informácie obsiahnutej v odpovedi ministra dopravy a výstavby SR na interpeláciu poslanca NR SR M. Svrčeka, sa v súčasnosti pripravujú súťažné podmienky na vyhlásenie verejnej súťaže pre výber spracovateľa štúdie realizovateľnosti, ktorá ma riešiť aj problematiku diaľničného prepojenia D1 a cestného ťahu I/19 po štátnu hranicu SR/UA. Problémom sa zaoberalo aj zastupiteľstvo KSK na svojom piatkovom (19.2) zasadnutí.

Dokončenie v roku 2040?

„KSK sa stotožňuje aktivitami občianskeho združenia „Diaľnica na Zemplín“ a urobí všetko pre to, aby štúdia realizovateľnosti neskončila mimo. Veď náš kraj má bohužiaľ stále najmenej diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku – 27 kilometrov. Bez diaľnic nepríde rozvoj do žiadneho regiónu,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka. Dodal, že podľa doterajších plánov je výstavba posledného úseku diaľnice po ukrajinskú hranicu naplánovaná na rok 2040. „Len aby sme sa toho dožili,“ dodal Trnka.

„Oceňujem, že KSK sa pripája k iniciatíve. Pomohlo by to zamestnanosti, rozvoju cestovného ruchu aj cezhraničnej spolupráci,“ kvitoval postoj Trnku poslanec Milan Potocký. Aktivity majú aj podporu poslanca Pavla Burdigu, ktorý je zároveň primátorom Rožňavy. „Napriek tomu, že som z opačného konca Košického kraja, podporujem kolegov zo Zemplína. Vieme, čo to je, keďže šesť rokov bojujeme spolu so starostami okolitých obcí za tunel Soroška. Mám obavu, či sa ministrovi dopravy podarí dodržať slovo,“ povedal Burdiga. KSK chce podľa slov župana Trnku urýchliť spracovanie štúdie realizovateľnosti. V krajnom prípade ho dá kraj vypracovať sám, len aby bol proces rýchlejší.

Faktom ale je, že k prepojeniu D1 a cestného ťahu I/19 po štátnu hranicu Slovenska a Ukrajiny bola už v minulosti pre Nádonú diaľničnú spoločnosť spracovaná štúdia realizovateľnosti dodávateľom Združenie „D1 BIDOVCE“ na základe Zmluvy o dielo zroku 2013. K samotnej výstavbe diaľničného spojenia však nedošlo a štúdia sa stala neaktuálnou.

Súvisiace príspevky
Košický krajKultúraSpišská Nová Ves

Spišská Nová Ves: Unikátny festival ŽIVÉ SOCHY prinesie bohatý program

1 Minút čítania
21. júla, Spišská Nová Ves Už o pár dní a to 30. júla a 31. júla sa uskutoční už 5. ročník festivalu…
KošiceKošický kraj

Aj trafostanice môžu byť pekné. Ako na to ukázali na košickom sídlisku.

2 Minút čítania
KOŠICE – Aj budovy, ktoré sú na prvý pohľad všedné a nenápadné môžu upútať pozornosť. Ďalšie dve trafostanice v Košiciach, patriace Východoslovenskej…
KošiceKošický krajVýchodné Slovensko

Mestské lesy Košice chystajú opravu chodníka na Alpinke

1 Minút čítania
KOŠICE – Mestské lesy (ML) Košice oznámili, že oprava turistického chodníka – modrá značka – Baránok – Alpinka je nevyhnutná. Preto ho…