1000

Nerob ojeby bo budes platit pokuty!!!!!!!

Najväčšia sieť online reportérov na Slovensku

BratislavaPolitika

Bratislava: Najdrahšiu kampaň v boji o post primátora mal M. Vallo, jeho strana minula až 361.000 eur

2 Minút čítania

Bratislava 14. decembra (TASR) – Najdrahšiu volebnú kampaň spomedzi dvoch najsilnejších kandidátov uchádzajúcich sa o post primátora Bratislavy v októbrových voľbách mal staronový šéf hlavného mesta Matúš Vallo. Jeho strana Team Bratislava vynaložila na kampaň 361.000 eur, čím sa podľa Transparency International Slovensko (TIS) stala výrazne najdrahšou. Druhú v poradí, kampaň jeho protikandidáta Rudolfa Kusého, prekonala o 70.000 eur.


      

Kampane ani jedného z kandidátov v skutočnosti neexistujú

Problémom podľa TIS však je, že kampane ani jedného z kandidátov v skutočnosti neexistujú, oficiálne išlo len o stranícke kampane. V prípade Valla len stranícka kampaň mestskej strany Team Bratislava, ktorej šéfuje. TIS v tejto súvislosti dementuje jeho vyhlásenia, že si vlastný transparentný účet nezaložil preto, lebo jeho kampaň je totožná s kampaňou jeho strany.
      

„V skutočnosti to tak však nie je a na straníckom účte figurujú aj ďalšie výdavky súvisiace s kampaňami členov strany. Team Bratislava tiež zarátala pravdepodobne do kampane aj náklady na založenie strany v sume 77.000 eur,“ konštatuje TIS.
      

Mestská strana Team Bratislava v reakcii pre TASR uviedla, že jej kampaň bola charakteristická dostupnosťou a transparentnosťou výdavkov s ňou spojených už v čase volebnej kampane. Tvrdí, že na svojom webe zverejňovala detailne prehľad svojho financovania. Príspevky a výdavky podľa podpredsedníčky strany Gretky Pavlovovej zverejňovali nad rámec zákona.
      

„Rovnako transparentne sme komunikovali aj našich darcov, ktorých dary sme v reálnom čase zverejnili na webovej stránke,“ podotýka Pavlovová. Na otázku, či sa primátor ani po týchto voľbách necíti by nijako zaviazaný skupinám, i finančným, ktoré jeho kampaň podporili, odpovedala, že „žiadni z podporovateľov z kampane nemôžu mať obchodný vzťah s mestom“.
      

Tohtoročný volebný súboj o hlavné mesto podľa TIS zároveň názorne ukázal nedostatky v pravidlách volebného zápolenia. Už druhýkrát sa podľa organizácie ukázalo, že limit kampane 250.000 eur je pre Bratislavu „pritesný“. Limit bol prelomený aj v roku 2018. Naplno sa tiež podľa organizácie prejavilo zvýhodnenie politických strán oproti nezávislým kandidátom. Obaja najsilnejší kandidáti o kreslo primátora Bratislavy mohli totiž teoreticky minúť ešte oveľa viac. „Pretože ich strany 1,5-miliónový limit pre spojené voľby zďaleka nevyčerpali,“ dodal TIS.

Zdroj: TASR

Z archívu:

Súvisiace príspevky
Politika

Remišová: Zníženie DPH na potraviny sa neosvedčilo, vláda pomáha inak

2 Minút čítania
      Bratislava 26. marca (TASR) – Zníženie dane z pridanej hodnoty (DPH) na potraviny ako riešenie vysokých cien skúšali v iných krajinách a…
Politika

Kollár považuje výmenu stíhačiek a vrtuľníkov za dobrú, Fico nesúhlasí

2 Minút čítania
      Bratislava 26. marca (TASR) – Výmenu stíhačiek za bojové vrtuľníky Viper považuje predseda Národnej rady SR Boris Kollár (Sme rodina) za dobrý…
BratislavaBratislavský krajEnviro

Zoo Bratislava otvára 63. sezónu, pre návštevníkov je pripravený program

1 Minút čítania
Bratislava 25. marca (TASR) – Deň plný aktivít čaká všetkých, ktorí prídu v sobotu do zoologickej záhrady v Bratislave. Pri príležitosti otvorenia…